Penawar Mujarab Untuk Luka Lambat Sembuh Akibat Kencing Manis

Penawar Mujarab Untuk Luka Lambat Sembuh Akibat Kencing Manis .

Ramai pesakit kencing manis mengalami masalah ini.  Kebiasaannya, pesakit kencing manis yang kronik, apabila ada luka atau kudis di mana-mana bahagian badan terutamanya kaki , memang sukar untuk pulih.

Luka yang tidak diubati dengan baik dan menjaga kebersihannya, apabila ada  sebarang jangkitan, ianya lebih parah. Untuk mengelakkan bahagian badan yang lain juga diserang jangkitan, biasannya bahagian luka itu, jika sudah teruk ianya terpaksa dibuang. Allah..kita yang mendengar pun dah rasa seksanya bukan? Apatah lagi yang mengalaminya.

Kisah mertua saya yang juga mengalami diabetes. Suatu hari, ada luka di bahagian betis yang saya lupa terkena apa. Tapi, tak silap , ceritanya terkena pisau yang jatuh semasa memasak di dapur. Dah sapu ubat dan macam-macam , namun luka membengkak dan mengumpul nanah di dalamnya. Walaupun dah sapu ubat luka dan sebagainya, apabila dipicit bahagian luka yang sudah makin baik itu, tetap mengeluarkan nanah. Keluarkan nanah , letak ubat berulangkali namun tidak juga sembuh. Masih ada nanah terkumpul di dalam luka yang sudah tertutup itu.

Lukanya kecil sahaja, tapi kalau tidak bertindak awal mungkin boleh merebak dan berimpak buruk.

Alhamdulillah, kebetulan ada VIVIX masa tu, lalu, tempat luka tersebut disapu VIVIX beberapa kali. Bila ditanya semula, katanya luka tu dah elok. Tak bernanah dah. Kering, tinggal parut sahaja. Syukur sangat-sangat rasanya . Paling merisaukan bagi pesakit kencing manis adalah apabila terluka di mana-mana bukan?

Vivix Shaklee

InsyaAllah…mudah-mudahan , terus dimurahkan rezeki untuk beri ibu dan ayah minum VIVIX yang sudah menampakkan kesan yang baik. Ya ! Bukanlah minum sebotol sudah sembuh sepenuhnya sebagaimana macam-macam produk yang digembar-gemburkan dewasa ini. Prosesnya memakan masa yang bergantung kepada badan setiap orang. Sama seperti penyakit yang nak datang. Bukannya terus sakit kencing manis atau darah tinggi atau jantung atau kanser macam tu je kan…bertahun-tahun, gaya hidup, radikal bebas, stres dan macam-macam faktor risiko yang menyebabkan penyakit itu datang bukan? Melainkan memang dilahirkan dengan penyakit itu, contohnya keadaan jantung yang tidak normal.

Satu lagi…pemakanan seimbang, gaya hidup sihat, senaman setiap hari  juga satu kemestian. Tidak dapat tidak ! Supplement is useless if your lifestyle kelaut . Ganas bunyi ungkapan itu, namun itulah hakikatnya.

Nak tahu tak bagaimana VIVIX membantu luka yang lambat sembuh akibat kencing manis ?

Apabila  kepekatan gula dalam darah terlalu tinggi, arteri akan menjadi keras dan menyebabkan salur darah menyempit.

Salur darah yang sempit akan menghalang zat dan nutrisi yang penting untuk penyembuhan luka, untuk pergi ke arah tempat  luka tersebut untuk merawat luka. Apabila nutrisi di bahagian luka berkurang, sel darah putih juga berkurang untuk melawan serangan jangkitan di kawasan luka. Jangkitan berlaku dan luka semakin lambat sembuh.

VIVIX mengandungi resveratrol, iaitu sejenis bahan yang berperanan untuk membantu mengawal bacaan gula dalam darah dengan cara memperbaiki sensitivity insulin supaya insulin bekerja untuk mengawal atur paras gula dalam darah.

kencing manis boleh sembuh

Insulin helps control blood glucose levels by signaling the liver and muscle and fat cells to take in glucose from the blood. Insulin therefore helps cells to take in glucose to be used for energy. If the body has sufficient energy, insulin signals the liver to take up glucose and store it as glycogen.

Sumber : themedicalbiochemistrypage.org

Dalam hal ini, banyak kajian yang dibuat terhadap kesan resveratrol ke atas pesakit diabetes.

Numerous studies have demonstrated resveratrol can prevent, attenuate, or reverse diabetic dysfunction across multiple organ systems.

Sumber : Resveratrol In Diabetes Care

VIVIX juga membantu penghasilan  semula sel-sel yang sihat untuk pankreas yang sihat dan menghasilkan insulin serta membantu  saraf yang rosak dan mengganggu pengaliran darah untuk merawat luka.

Apa kata mereka yang lain tentang VIVIX yang boleh membantu penyembuhan luka kencing manis ?

rawatan kencing manis

Dua minggu luka kering dan tertutup dengan baik.

kencing manis boleh sembuh

Lega tak perlu dialisis setelah konsisten minum VIVIX.

 

VIVIX bukanlah ubat. VIVIX mengandungi kandungan antioksidan yang tinggi (polifenol dan resveratrol ) yang berdasarkan kajian mampu membantu sel-sel jadi lebih sihat dan berimpak positif terhadap kesihatan badan secara keseluruhan.

Ingin ikhtiar dengan VIVIX Shaklee juga untuk diabetes ?

Hubungi saya di talian  013 931 5387.

 

January 10, 2017
Previous Post Next Post

Leave a Reply

CommentLuv badge

You may also like