4 Cara Ramuan Antioksidan Dalam VIVIX Bantu Pengidap Gout

4 Cara Ramuan Antioksidan Dalam VIVIX Bantu Pengidap Gout

Baru-baru ini, K.Hawa acapkali mendapat panggilan telefon dari mereka yang ada macam-macam masalah kesihatan.

Salah satunya adalah gout.

Ramai juga ya yang ada penyakit gout ini? Paling menyedihkan K. Hawa adalah, dalam usia muda sebaya diri ini dalam 30an baru umurnya atau yang lebih muda. Tak sampai 30 lagi , sudah lengkap penyakitnya. Gout, Diabetes, Buah Pinggang, Darah Tinggi. Allahu Akbar ! Berat ujiannya tu. Anak kecil-kecil lagi kalau yang dah berkahwin. Kalau isteri pula surirumah sepenuh masa, tiada income apa-apa. Anda rasa macam mana? K. Hawa duduk, fikir , memang rasa sedih, menitik air mata ni. Perit juga nak lalui kehidupan macam tu kan? Kos rawatan hospital sekarang bukanlah murah. Nak cabut gigi pun dah berkali ganda harganya sekarang.

So, hari ni K. Hawa memang nak tulis tentang  4 Cara Ramuan Antioksidan Dalam VIVIX Bantu Pengidap Gout.

Mudah-mudahan boleh bantu ikhtiar untuk sembuhkan penyakit gout ini.  Bukan orang tua, orang kaya je yang dapat penyakit ini tau ! Yang biasa-biasa, muda pun kena juga. Antara penyebabnya adalah gaya hidup kita lah kan.

Tahu tak gout boleh sembuh ?

Tahu tak gout kalau berterusan boleh menjadi asbab pelbagai komplikasi ?

Baca artikel ini :

Diet Rendah Purin Untuk Pesakit Gout Yang Perlu Anda Tahu

 

vivix,gout

Di dalam VIVIX ada bahan-bahan antioksidan (polifenol).

* Polifenol adalah satu kumpulan antioksidan. Resveratrol pula adalah part of polifenol. Bila bercerita tentang polifenol atau resveratrol, ianya adalah bahan antioksidan yang terdapat dalam makanan terutamanya tumbuhan, sayuran dan buah-buahan.

Ada 4 cara bahan dalam ( polifenol) VIVIX yang bertindak :

  1. Memperbaiki DNA
  2. Megurangkan inflamasi
  3. Meningkatkan penghasilan tenaga
  4. Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation end Product)

4 Cara Ramuan Antioksidan Dalam VIVIX Bantu Pengidap Gout

  • Vivix  bantu pulihkan kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal.

vivix, penawar gout

  • Bantu perbaiki sel-sel yang telah membengkak dan sakit  supaya kembali kepada sel yang sihat dan bantu elakkan kerosakan sel-sel lain yang lebih teruk. Antioksidan dalam VIVIX juga bersifat anti-radang.
  • Menggalakkan proses detoks dalam badan.
  • Vivix juga membantu mengelakkan  pengumpulan protein-protein hasil pengikatan gula dan protein berlebihan dalam badan  ( AGE Protein ) yang mengundang kepada penyakit-penyakit kronik seperti diabetes, alzheimer dan penyakit salur darah.

Apa kata mereka yang telah mengamalkan VIVIX sekian lama untuk masalah gout ?

vivix, gout

Ayah Pn Zarith Sofia menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout peneman setiap hari. Salah makan sedikit, pasti gout menyerang. Jalan sampai memapah dinding. Namun, sejak amalkan VIVIX satu sudu kecil setiap hari secara konsisten , gout tiada lagi. Ubat gout dan pain killer sudah boleh ditinggalkan. 

Vivix, gout

Sebelum apak ke Jepun, saya supply apak saya dengan berbotol-botol VIVIX. Kesianlah tengok. Asyik bertongkat aje bila nak berjalan. Tapi, Alhamdulillah lepas amalkan pagi dan malam, tengok tongkat pun langsung tak bawak. 

DISCLAIMER : VIVIX bukanlah ubat . tetapi minuman botanik semulajadi yang tinggi antioksidan. Mengikut kajian tentang antioksidan ( polyphenol, resveratrol ) , ianya mampu membantu dalam kesihatan sel-sel badan manusia yang seterusnya membantu memulihkan pelbagai jenis penyakit kronik .

Contoh beberapa kajian tentang antioksidan yang telah diterbitkan :

Xu C, Yagiz Y, Hsu WY, Simonne A, Lu J, Marshall MR. Antioxidant, antibacterial, and antibiofilm properties of polyphenols from muscadine grape (Vitis rotundifolia Michx.) pomace against selected foodborne pathogens. J Agric Food Chem. 2014 Jul 16;62(28):6640-9. doi: 10.1021/jf501073q. Epub 2014 Jul 3. PubMed PMID: 24865879.

Donnelly LE, Newton R, Kennedy GE, et al. Anti-inflammatory effects of resveratrol in lung epithelial cells: molecular mechanisms. Am J Physiol Lung Cell Mol Physiol. 2004 Oct;287(4):L774-83. Epub 2004 Jun 4.PMID: 15180920.

Aggarwal BB, Bhardwaj A, Aggarwal RS, Seeram NP, Shishodia S, Takada Y. Role of resveratrol in prevention and therapy of cancer: preclinical and clinical studies. Anticancer Res. 2004 Sep-Oct;24(5A):2783-840.PMID: 15517885

Ikhtiar selagi boleh. Mudah-mudahan sembuh dengan izin Allah kan ?

Ingin mencuba VIVIX untuk diri sendiri atau yang tersayang, bolehlah hubungi  :

K. Hawa – 013 931 5387. LOVE !

 

February 15, 2017
Previous Post Next Post

1 Comment

  • Reply Khairul Zamri

    Banyak juga dengar tentang antioksidan ni memang boleh bantu sakit gout

    February 18, 2017 at 10:27 am
  • Leave a Reply

    CommentLuv badge

    You may also like